Na początku mojej przygody z CLIL miałam „pewną” wiedzę na ten temat, ale
teraz, po naszym kursie, wiem o wiele więcej i jestem pewna, że wykorzystam
tę wiedzę na swoich lekcjach. Bardzo podobały mi się wszystkie zajęcia, na
których trenowaliśmy różne metody aktywizujące i na pewno będę wdrażać niniejsze
techniki współpracy w grupie i wykorzystywać je z moimi uczniami. Jestem pewna,
że kurs CLIL dał mi „świeży pomysł” na organizację moich lekcji. Nauczyłam się
jak pracować w CLIL:
• Używamy różnorodnych
technik pracy w grupach
• Często mieszamy grupy
• Nauczyciel nie wykłada, ale
monitoruje pracę, pomaga, naprowadza, odsyła do źródeł, gdzie można znaleźć
odpowiedź
• Nauczyciel nie skupia się
na 100% poprawności językowej, ale na komunikacji.
W
organizacji moich przyszłych lekcjach pomogli mi prowadzący, (Stephanie,
Eduardo i Neda), którzy byli doskonałymi „tutorami”, ukierunkowali mnie i pomogli w zdobyciu
wiedzy.
Był to profesjonalny
kurs, który wzbogacił moje doświadczenie pedagoga.
Podczas „Dni
Języków Obcych” (24 września w naszej szkole) upowszechniłam zdobytą wiedzę i
podzieliłam się z uczniami zdobytymi doświadczeniami w trakcie pobytu na
szkoleniu w Madrycie.
Korzyści
wynikające z CLIL:
- promowanie
autentycznej komunikacji;
-
wspomaganie interdyscyplinarnego podejścia do nauki języków obcych;
-
zwiększenie motywacji;
-
doskonalenie umiejętności uczenia się;
-
stymulowanie wewnętrznej motywacji do komunikowania się;
- promowanie różnorodności językowej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz