niedziela, 26 września 2021

Moje doświadczenia w ramach programu ciągłego doskonalenia zawodowego Erasmus+.

 

Na początku mojej przygody z CLIL miałam „pewną” wiedzę na ten temat, ale teraz, po naszym kursie, wiem o wiele więcej i jestem pewna, że ​​wykorzystam tę wiedzę na swoich lekcjach. Bardzo podobały mi się wszystkie zajęcia, na których trenowaliśmy różne metody aktywizujące i na pewno będę wdrażać niniejsze techniki współpracy w grupie i wykorzystywać je z moimi uczniami. Jestem pewna, że kurs CLIL dał mi „świeży pomysł” na organizację moich lekcji. Nauczyłam się jak pracować w CLIL:

          Używamy różnorodnych technik pracy w grupach

          Często mieszamy grupy

          Nauczyciel nie wykłada, ale monitoruje pracę, pomaga, naprowadza, odsyła do źródeł, gdzie można znaleźć odpowiedź

          Nauczyciel nie skupia się na 100% poprawności językowej, ale na komunikacji.

W organizacji moich przyszłych lekcjach pomogli mi prowadzący, (Stephanie, Eduardo i Neda), którzy byli doskonałymi „tutorami”,  ukierunkowali mnie i pomogli w zdobyciu wiedzy.

Był to profesjonalny kurs, który wzbogacił moje doświadczenie pedagoga.

Podczas „Dni Języków Obcych” (24 września w naszej szkole) upowszechniłam zdobytą wiedzę i podzieliłam się z uczniami zdobytymi doświadczeniami w trakcie pobytu na szkoleniu w Madrycie.

Korzyści wynikające z CLIL:

- promowanie autentycznej komunikacji;

- wspomaganie interdyscyplinarnego podejścia do nauki języków obcych;

- zwiększenie motywacji;

- doskonalenie umiejętności uczenia się;

- stymulowanie wewnętrznej motywacji do komunikowania się;

 -  promowanie różnorodności językowej.

 

Opracowanie: Eliza Nowicka- nauczyciel języków obcych.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz